måndag 5 januari 2015

Årskrönika 2014

 Händer inte mycket på denna sidan nuförtiden, delvis för att fisket fått vila lite på grund av husköp och allt som hör därtill samt lite dålig motivation till att skriva.
 Nu är jag dock installerad och börjar få skaplig ordning i huset som av någon konstig anledning råkar finnas i Gröstorp i Simrishamn, har inget alls med förbättrade fiskemöjligheter att göra.....
 Lite fiske har jag dock hunnit med både på hemmaplan och ett par utlandsresor som var grymt häftiga.




 Började 2014 med en resa till Mexico och Zihutanejo med goda vännerna Camilla och Peter i team Cape som ressällskap i slutet av Februari med massa fina fångster, bästa var nog de 7st sailfish jag fångade med egen utrustning, med Shimano Calcutta 700 och 10´gäddspö bjöd de upp till fantastiska fighter. Blev lite olika mindra arter fångade inomskärs också där denna roosterfishen uppskattades mest.




 
 
 
I brist på fiske efter Mexicoresan fick det bli ett litet porträtt på ryggen för att stilla den värsta abstinensen...
 
 
 
 
Efter detta var det dags för Bornholm Trolling Masters vilket var lika trevligt som vanligt trots att vi inte lyckades så bra på tävlingen detta år.
Under Maj månad efter fiskeäventyr och husköp startade ett ännu större äventyr då jag träffade min nuvarande livskamrat Lotta och hennes två döttrar som jag nu delvis lever tillsammans med vilket är fantastiskt roligt.
Sommaren flöt på med enbart ett par sporadiska turer dock ett par riktigt lyckade en timmes fiske under en sommartur gav en mycket fin lax till svärfar Bosse, och i ett lokalt karpvatten på Österlen fångade jag flera fina karpar där även Lotta fick uppleva att fånga sin första karp.






 
Startade hösten med en fiskeresa till Spanien och Rio Ebro än en gång med fiskekompisarna Camilla och Peter samt förstärkt av Patriks pappa Håkan.
Fisket var relativt segt men vi lyckades alla fånga mal och jag hade turen att få en riktigt fin på runt 70kg, fick även vara med och landa ett riktigt monster på 247 centimeter och ca 100kg.
 
 



 
 
 
Senare under hösten blev det deltagande i Nordiska och SM på Vänern i Sunnanå för mig, Patrik och Thomas vilket resulterade i en lyckad tredjeplats på respektive tävling.

Årets sista fiskedagar blev på hemmaplan i Simrishamn med Bullarn och Edarn innan nyår då vi landade 5 fiskar på två dagar och tappade ett par med en topp på 11,5kg.
Fin avslutning på 2014 jag hoppas på ett lika bra 2015.
 

 
 
 
 
God fortsättning på er alla!
 
Klaaaaart Sluuut

1 kommentar:

Team Beast sa...

Härlig läsning Peter!

Vad kul att du också har blivit Skåning ;)

Ses i hamnen....

Gott Nytt År
Staffan
http://team-beast.blogspot.se/